UNIT KUALITI

TEL: 09-557 2991 FAKS: 09-557 2992

 

PROFAIL

Dr. Nurul Nadiah Puteri binti Abdul Rahim
Ketua Unit

Objektif
Menyelesaikan masalah untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan dalam organisasi.


Misi
Dedikasi dan komited untuk terus memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan penjagaan kepada pelanggan.


Visi
Perkhidmatan yang berkualiti kepada semua.

Piagam Pelanggan


SKOP KERJA UNIT KUALITI

  1. Akreditasi
    • Menerima arahan daripada Pengarah / Timbalan Pengarah mengenai program-program berkaitan Akreditasi.
    • Menerima arahan daripada Pengarah / Timbalan Pengarah mengenai program-program berkaitan Akreditasi.
  2. Incident Reporting
    • Menerima arahan dalam semua perkara berkaitan dengan ‘IncidentReporting’.
    • Mengumpul data-data ‘Incident Reporting’ dari semua Jabatan/Unit.
    • Membuat laporan & mengadakan mesyuarat ‘Incident Reporting’.
  3. Clinical Practise Guideline (CPG)
    • Menerima arahan dalam semua perkara berkaitan CPG
    • Memastikan CPG yang diterima dari KKM diedarkan kepada semuaJabatan/Unit
  4. Credentialing & Privileging
    • Menyelaraskan program ‘Credentialing & Privileging’ KKM & UIA
  5. Kajian Kepuasan Pelanggan
    • Meyediakan & mengedarkan borang-borang ke klinik-klinik & wad-wad yang berkaitan
    • Menyelaras kajian di klinik & wad, serta membuat analisa & laporan kajian
  6. Kajian Kepuasan Kakitangan
    • Menyediakan & mengedarkan borang-borang ke klinik-klinik & wad-wad yang berkaitan
    • Menyelaras kajian di klinik & wad, serta membuat analisa & laporan kajian
  7. Medical Dental Advisory Committee (MDAC)
    • Penyelaras Medical Dental Advisory Committee
  8. Hospital Performance Indicator for Accountability (HPIA) & Key PerformanceIndicator (KPI)
    • Penyelaras HPIA/KPI di peringkat hospital
    • Mengumpul data-data HPIA/KPI dari semua Jabatan/Unit
  9. LEAN Healthcare
    • Penyelaras LEAN Healthcare di peringkat hospital
    • Mengadakan program, bengkel, penerangan mengenai LEAN Healthcare
  10. Quality Assurance Project (QA)
    • Penyelaras semua program, aktiviti & bengkel berkaitan QA

Carta Organisasi Unit

Borang-borang Yang Digunakan

  1. BORANG PERMOHONAN BARU C&P AHP1 (A)
  2. BORANG PERMOHONAN BARU C&P PAKAR MO
  3. BORANG RENEWAL C&P AHP 5
  4. BORANG RENEWAL C&P PAKAR MO

Dokumen Yang Berkaitan

  1. IR 2.0
  2. Form RCA
  3. Layout Buku Incident Reporting 2.0
  4. Presentation IR2.0 MUZ1

Dokumen HPIA & KPI

  1. GARIS PANDUAN HPIA dan KPI KLINIKAL 2014
  2. Garis Panduan Pelaksanaan Audit Performance Indicator Program Perubatan 2016
  3. Annex A FAKTOR SIQ
  4. Borang RCA Report Smplified
  5. Borang SIQ
  6. Lampiran 2 PAF KPI ver 01 2016
  7. Lampiran 3 PAR KPI ver 01 2016
  8. PVF
  9. HPIA and SPECIFIC INDICATORS TECH. SPEC VER 5.0 2017
  10. Surat Pemuktamadan HPIA VERSI 5.0 2017

 

 

Alamat Kami

Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA)
Jalan Tanah Putih, 25100 Kuantan,
Pahang
Email: htaa[at]moh[dot]gov[dot]my
Telefon: 09-5133333, 09-5133334,
09-5133335, 09-5131881, 09-5572222
Faks: 09-5142712

HTAA Sepintas Lalu

Peta Lokasi HTAA